Eakatele inimestele sobivad abivahendid

Magamistuba olgu mugav

See on koht, kus inimene veedab suure osa ajast. Seal peab olema mugav. Ohutu liikuda unisena, hommikul just ärganuna ning öösel tualetti minnes. Põrand olgu sile, takistusteta. Vaibad pole vajalikud, või siis olgu põranda külge kinnitatud ja paigutatud nii, et ei oleks võimalust vaiba serva taha komistada. Toatuhvlid peaks olema voodi ääres nii, kus nad ette jäädes komistamist ei põhjustaks. Magamistoa mööblile lahtised kujukesed ega suveniirid ei sobi. Hea, kui juba voodist saab tule põlema lülitada. Voodist tõusmist kergendavad jalutsisse asetatud tõmbamisredel, voodi kohale paigutatud ohjad ja seinale paigaldatud käsipuu. Kõrgem voodi on ülestulemiseks mugavam. Magamistoa mööbli hulka võiks kuuluda käsitugedega tool, et saaks riietuda kukkumist kartmata. Kõrgemalt toolilt on mugavam tõusta kui madalalt. Hea, kui abi kutsumiseks on võimalik kella kasutada.

Tualett ja pesemisruum

Tualetis käimine peab olema võimalikult kerge. Abiks on potikõrgendused ja käetoed kahel pool potti (käetugedega potikõrgendused). Kui uksest tualetipotini on palju maad, võiksid olla käetoed ka seintel. Pesemisruum on kukkumiseks ohtlikumaid kohti, kuna vann ja põrandad on märjad ja libedad. Tavaliselt on vannituba väike, jättes vähe ruumi vabalt liikumiseks. Turvaliseks liikumiseks katta põrandad ja ka vanni põhi kareda materjaliga, liikumist kergendavad ka käsipuud seintel. Kindel on ennast pesta vannis või duši all duššitoolil istudes. Mugav on käsitseda pika varrega harja ja kraaninuppude asemele pandud kange. Libeda seebi võib panna pesukinda sisse. Et vältida kõrvetamist, võiks kuuma vee madalamaks reguleerida. Hammaste pesemise muudab hõlpsamaks elektriline hambahari ja raseerimise elektripardel.

Riietumisnipid

Riidesse panemisel võivad olla probleemiks nööpide, paelte ja haakide kinnipanemine ja lahtitegemine, samuti käte käistesse saamine või sokkide jalgapanek. Valige riided, mida on kerge selga panna ja ära võtta, samuti kergesti käsitletavad jalanõud. Näit eest lahtikäivad pluusid ja jakid on mugavamad kui üle pea aetavad. Lukud ja krõpsud on kergemini kinnitatavad kui nööbid, haagid ja paelad. Riietumise hõlbustamiseks võib kasutada nööbihaaki ja kingalusikat, lukkude võib panna suuremad aasad või rõngad. Riietumiseks varugem piisavalt aega.

Kodutööd lihtsamaks

Majapidamistööd tuleb teha endale võimalikult lihtsaks. Tarvitada abivahendeid, mille puhul pole tarvis kummardada: pika varrega harjad, kühvlid ja aknapesukäsnad ning kerged tolmuimejad. Kui võimalik, võtke suuremad majapidamistööd ette äripäeva hommikutundidel, et saaksite nädalavahetusel end vabalt tunda ja puhata.

Köögis on oluline paigutada söögitegemise riistad-nõud mugavale kõrgusele. Kohv peaks asuma kohvikeetja lähedal, potid-pannid-kulbid pliidi juures jne. Kui seina peal ruumi, võite palju asju konksude otsa riputada. Planeerige ruum nii, et pliidi-kraani-külmkapi piirkonda jääks rohkem liikumis- ja pööramisruumi. Võimalusel tuleks rohkem kasutada mikrolaineahju, et poleks põletamise riski. Kui söögilaud asub teises toas, kasutage serveerimislauda. Söögi tegemisel on suureks abiks elektrilised abivahendid: lõikurid, mikserid, jahvatajad jne.

Soovitades peab kindlasti vaatama Parkinsoni tõve staadiumit sest sellest sõltuvalt on vajalikud erinevad abivahendid:

- Abivahendeid liikumiseks säilitamaks tasakaalu (rulaatorid, mitme toetuspunktiga kepid, sammuga tugiraam- intensiivistab käte ja jalgade koostööd)

- Abivahendid riietumiseks (soki- suka jalgatõmbajad, kingalusikad, nööpijad)

- Söömiseks (tilaga tassid, spetsiaalsed söögiriistad)

- Toidu valmistamiseks (purgiavajad)

- Potitoolid voodi kõrvale, et oleks öösel mugavam

- Potikõrgendus

- Majapidamisse paigaldada käetoed

- Voodis iseseisvaks pööramiseks linad, libistuslinad (RoMedic)

- Vanniabivahendid (pingid, istmed, juustepesija jne)

- Kirjutamise abivahendid

- Vajadusel ortoosid

- Voodihaigele lamatiste vältimise vahendid

- Mähkmed

- Kindlasti abivahendid treenimiseks

*Suured fit pallid, treenivad väga hästi tasakaalu

*Tasakaalu padjad istumise alla, samuti tasakaalu treening

*Pallid viskamiseks, püüdmiseks, koordinatsiooni treening

- Istemööblist näiteks reguleeritav tugitool

kodulehe tegemine