fbpx

Ainult sel nädalavahetusel Otosan loodustooted ja SÜDAcare jalahooldustooted -20% soodsamad! Vaata lähemalt siit

Корзина


Корзина пуста
X

Kas tallatoed aitavad saavutada ideaalset rühti?

Üha rohkem küsitakse, kuivõrd aitavad meie tallatoed kaasa hea ning tervisliku rühi saavutamisele. pedag® tallatugede tootja küsis ortopeedia- ja traumakirurgilt Dr. Matthias Finkelsteinilt, et ta aitaks antud teemat selgitada.

 

Mis on ideaalne keha ja kündimise rüht?

Dr. Finkelstein defineerib ideaalset rühti järgmiste faktoritega:

  • Kõndides peab olema kaelalüli sirge ning kael sirge
  • Kõige esimesena peab maapinda puudutama kand ning edasi peab jalg minema nö rulluvas asendis
  • Kõndides liiguvad käed jalgadega risti

Samuti toob ta välja, et jalgade nö rulluv liikumine, sirge rüht ning käte liikumine on individuaalne ning seda on võimalik regulaarse treenimisega arendada. Tallatoed ja jalatsi tald aitavad keha stabiliseerida.

 

Inimese rühi ja liikumise ime

Inimese rüht ja liikumine põhinevad nii luustiku, lihaste kui ka sidemete ja liigesekapslite täiuslikul koostööl. Kõik need motoorse funktsiooni elemendid on varustatud retseptoritega, mis saadavad närvisüsteemi kaudu ajule signaale. Koos tasakaalutunde, silmade ja nahaga saadavad need ajutüvele infot, et meie liikumised oleksid kontrollitud, ohutud ja sujuvad.

Meie kesknärvisüsteem kontrollib kehaasendit ja liikumist kahel viisil:

Ülevalt alla: keha asendit korrigeeritakse ülalt alla pea asendi kaudu. 

Alt üles: alt üles reguleeritakse alajäsemete lihasrühmade toonust (jalalaba, sääred, reied), minnes kõrgemale (vaagen, ülakeha, pea).



Kuidas tallatoed mõjutavad rühti ja motoorseid funktsioone

Dr. Finkelstein kirjeldab tallatugede mõju rühile ja motoorsetele funktsioonidele järgnevalt: "Jalad on keha vundament. Jalgade väärasend põhjustab kogu "vundamendi" kahjustusi, tekitades kehas püsivaid muutusi, mis tekitavad teatud lihasrühmadele lisatööd. Lisatöö aga tekitab erinevatele kehaosadele ülekoormust, mis väljenduvad lihaspingete ja valuna.

 

Kuidas meie elustiil mõjutab rühti ja motoorseid oskusi

Pedag tallatoed

 

Kui vaatame oma igapäevaellu, siis mõjutab meie eluviis tõsiselt rühti ja motoorseid funktsioone. 

Vähene liikumine: nõrgestab meie lihaseid, lühendab lihaskiude, kõõluseid ja sidekudet. Samuti vähendab sensoorse teabe töötlemist kesknärvisüsteemis ja ka keha enda taju.

Rohke istumine: näiteks lühendab pidev istumine puusa paindelihaseid ning samal ajal kaotavad jõudu kõhu- ja tuharalihased. Vaagen on kallutatud ettepoole, tõmmates endaga kaasa nimmelülisid. Keha kompenseerib seda meie motoorsete toimeahelate kaudu, tõstes ülakeha ja moodustades õõnsa ja kumera selja. Niimoodi kompenseerib keha pea asendit, pea läheb nö "kaela sisse", põhjustades krampe ja valutunnet. Kaelalihased lühenevad. 

Neid näiteid lugedes võid sa juba tunda, kas sul on enda arvates samuti kehv kehahoiak ning kas sul tekib tahtmine end sirutada. Ja see teadvustamine on väga hea!

 

Kuidas rühti parandada ja ennetada sellest tekitud vaevusi

Nagu eelnevalt kirjeldasime, põhineb inimese rüht ja motoorsed funktsioonid kogu keha koostööl ja keskkonnal. Seda teadvustades on võimalik vaevusi ennetada ja rühti parandada.

Rahulda enda keha vajadusi juba täna nende 3 lihtsa sammuga:

1. Tallatoed: vastavalt ülalkirjeldatud alt-üles regulatsioonile võib tallatugedel olla stimuleeriv mõju meie jalgade vundamendile. Tänu alt-üles toimeahelale läbi jalgade, reite, vaagna, rindkere ja pea, lõõgastub kogu meie keha. 

pedag® tallatoed on disainitud ja valmistatud koostöös ortopeedia asjatundjatega ning on meditsiiniseadmed.

2. Liiguta end iga päev piisavalt: kui sa juba tegeled 3-4 korda nädalas spordiga, siis on sul eelised. Need, kes spordiga aktiivselt ei tegele, võiksid käia tegemas näiteks kiirkõndi. Kiirkõnd pakub tervendavat võimet, et parandada motoorseid funktsioone ja vereringet. Lisaks on treppidest kõndimine hea südamelihaste tugevdamisele. Igapäevane lihaste stimulatsioon pinguldab keha ja parandab rühti.

pedag® tallatoed on saadaval nii igapäevaseks kandmiseks kui sportimiseks, sobides erinevatele jalatsitüüpidele - nii kontsakingadesse, saabastesse kui spordijalatsitesse.

3. Venitus: parim vigastuste ja valu ennetamine lihaskonna jaoks. Venitage lihaseid, sidemeid, kõõluseid ja liigesekapsleid. Selleks sobivad hästi massaažirullid, massaažipallid ja latekslindid.

 

Mida ütlevad pedag® tallatugede kasutajad toodete kohta

Järgnevad hinnangud ja arvustused on pedag® tallatugede kasutajatelt 2020. aastast.
(Allikas: Amazon 2020)

pedag® Viva Mini: ★★★★★ Armastan neid, sobiva igat tüüpi jalatsisse.
"Olen proovinud erinevaid ortopeedilisi tallatugesid. Need on olnud siiani kõige mugavamad ning ainukesed, kus metatarsaali padjake on minu jaoks õiges piirkonnas. Võttes vähe ruumi, sobivad nii baleriina jalatsisse kui ka saabaste sisse."

pedag® Viva High: ★★★★★ Toimivad sama hästi kui kallid ortopeedilised tallatoed.
"Suurepärane võlvitoestus minu kõrgenenud võlvidele. Need toimivad täpselt samahästi kui tellitud kallid ortopeedilised tallatoed, mis mulle valmistati. Ausalt."

pedag® Viva Sport: ★★★★★ Mugavus vigastuste ajaks.
"Mul tekkis vigastus metatarsaali piirkonnas, mis tekitas mulle tugevat valu. Need tallatoed eemaldasid valu koheselt."

pedag® Viva Sport: ★★★★★ Toestab õigeid piirkondi.
"Suurepärane toode, toestab kanda ja võlvipiirkonda. Ei ole võrreldes teiste tallatugedega liiga paksud."

pedag® Viva Sport: ★★★★★ Täielik elupäästja.
"Ma olin kannatanud plantaarfastsiidi käes juba pikka aega enne seda, kui neid tallatugesid proovisin. Neid kandes olid tulemused suurepärased! Ma suudan terve päeva ilma jalavaluta liikuda. Soovitan neid väga!"

Allikas: pedag® 2021

Tule kauplusesse ning aitame sul välja valida sinule sobivad tallatoed. Samuti on võimalik tallatugesid tellida e-poest SIIT

e-poe tegemine ja loomine